Nog maar een paar daagjes.... - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Marloes Koopman - WaarBenJij.nu Nog maar een paar daagjes.... - Reisverslag uit Nijmegen, Nederland van Marloes Koopman - WaarBenJij.nu

Nog maar een paar daagjes....

Blijf op de hoogte en volg Marloes

25 Januari 2016 | Nederland, Nijmegen

Mijn kamer raakt steeds leger met spullen en voller met dozen, mijn laatste werkdag is achter de rug en langzaam maar zeker neem ik afscheid van al mijn lieve vriendinnetjes. In plaats van het leren van school ben ik dan ook continu afgeleid met spullen pakken, lijstjes afstrepen en het regelen van de laatste dingetjes. Dit heb ik er allemaal voor over, want: Nog maar een paar dagen en dan vlieg ik richting het zonnige zuiden!

Vanaf het moment dat ik Spaans kreeg op school wist ik eigenlijk al dat ik hiermee verder wil later. Het gaat me goed af en ik vind het ook nog eens leuk.. Dat was voor mij de reden om voor mijn stage opzoek te gaan naar vacatures in Spanje. Daarbij stuitte ik, bijna acht maanden geleden, op een geweldige vacature bij een Nederlands bedrijfje in Valencia. Bij dit bedrijf zal ik de online en content marketing verzorgen; iets wat me enorm aanspreekt binnen mijn opleiding en waar ik graag meer van wil weten! Natuurlijk zal ik op mijn stage zelf dus Nederlands spreken, maar ik ga er alles aan doen om buiten de stage om zoveel mogelijk Spaans te leren!

Ondertussen ben ik acht maanden en een heleboel formulieren verder en kan ik de dagen afstrepen tot ik ga. Zaterdagochtend vlieg ik vanaf Amsterdam naar Valencia en zal ik eerst nog in een hotel slapen, waarna ik zondag richting mijn kamer kan gaan! Deze kamer zit in een vijfpersoonsappartement in l’Eixample, een wijk vlak onder het centrum van Valencia. Tot nu toe is er nog maar een kamer geboekt voor de periode dat ik er zit. Met wie ik er zit is dus voor mij ook nog een grote verrassing!

De komende vijf maanden zal ik regelmatig wat berichten op deze blog plaatsen om te laten weten wat me bezig houdt en wat ik daar allemaal doe en tegenkom. Lijkt het je leuk me te volgen? Meld je dan aan op de mailinglist, dan krijg je elke keer als ik iets plaats een berichtje binnen!

  • 25 Januari 2016 - 17:06

    Ans:

    Hier thuis worden de kriebels heviger... Onze jongste voor 5 maanden naar Spanje..
    Het zorgt voor gemengde gevoelens: we vinden het stoer en een geweldige ervaring voor je. We zijn trots dat je dit avontuur aangaat!
    Maar natuurlijk is het ook spannend en gaan we je hartstikke missen.
    Gelukkig is Valencia niet het eind van de wereld en een mooie plek voor ons om een paar keer gezellig langs te komen!
    Kun jij ons alle mooie plekken daar laten zien!
    We kijken daar nu al naar uit...
    X

  • 25 Januari 2016 - 18:53

    Saskia:

    Een geweldige kans en mooie ervaring. Spannend maar vooral uitdagend. Geniet er met volle teugen van. En met je vader en moeder leef ik van harte mee :-)

  • 25 Januari 2016 - 19:13

    Jacques:

    Wat een fantastische ervaring zal dat worden. Mooi om zoiets te ondernemen nu het nog kan. Als huisje, boompje, beestje eenmaal geregeld zijn, komt het er nooit meer van.
    Ik ga je verhalen zeker volgen! Dat het voor vader en moeder moeilijk is om hun kleine meid op zo'n grote afstand te hebben, spreekt voor zich. We leven met hen een jou mee!

  • 25 Januari 2016 - 20:19

    Alinda & Thomas:

    Echt een ervaring die je misschien maar 1x meemaakt! En natuurlijk een goede reden om een stedentripje te maken.
    Wij wensen jou dan ook veel succes en plezier in het zonnige Spanje en tot snel!!!!

  • 25 Januari 2016 - 21:29

    Vadert:

    lang naar uit gekeken en nu is het bij daar. Heerlijk dat we de komende maanden mee nogen genieten van je avontuur, deel op afstand maar deels ook op locatie. Dit wordt een super ervaring voor je. Super trots op je.

  • 31 Januari 2016 - 12:25

    Jolanda:

    Wat een geweldige kans en ervaring Marloes! Niet alleen een leerplek qua stage, maar vast en zeker ook als mens. In je eentje nasr het buitenland, andere taal, andere cultuur!
    Sprekend uit ervaring kan ik het alleen maar aanraden en vind het hartstikke stoer dat je het het avontuur aangegaan bent.
    Maak er een hele mooie tijd van en ik blijf je verhalen volgen hoor.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 20 Jan. 2016
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 2449

Voorgaande reizen:

30 Januari 2016 - 30 Juni 2016

Stage in Valencia

Landen bezocht: