M'n eerste dagen! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Marloes Koopman - WaarBenJij.nu M'n eerste dagen! - Reisverslag uit Valencia, Spanje van Marloes Koopman - WaarBenJij.nu

M'n eerste dagen!

Blijf op de hoogte en volg Marloes

04 Februari 2016 | Spanje, Valencia

¡Hola!

Een week geleden zat ik nog in Nederland, maar eigenlijk lijkt dat al maanden geleden. Afgelopen zaterdagochtend ben ik geland in het mooie, zonnige Valencia, om, voordat mijn stage op maandag zou beginnen, nog een paar daagjes de stad te verkennen.

Helaas voor mij... was ik ziek. Donderdag begon het tijdens mijn tentamen met een vervelende kriebel in mijn keel en zaterdag kwam er, eenmaal aangekomen, niets meer dan een schor, piepend geluid uit mijn mond. (Gelukkig heb ik op Schiphol nog even dropjes kunnen scoren, dat helpt al een boel..).

In het vliegtuig moest ik eigenlijk al enorm plassen, maar omdat ik een hekel heb aan vliegtuig wc's, dacht ik; 'ik hou het maar op tot het vliegveld'. Nou... Dat dachten er meer. Toen ik opgelucht het hokje weer verliet en richting de bagagebelt liep, zag ik dat er al bagage op lag. En ja hoor.. Mijn knaloranje koffer met rode band lag uiteraard voorop. Ik heb mijn eerste en, ik denk, mijn laatste sprint in deze vijf maanden ingezet en gelukkig had ik net op tijd m'n koffer voor hij weer terug naar buiten viel. Alle andere reizigers keken me aan alsof ik gek geworden was, maar ik was blij met m'n koffertje... Haha.

Met de metro was alles prima te vinden en ik kon dichtbij mijn Bed & Breakfast uitstappen. Natuurlijk was ik veeeel te warm aangekleed voor het weer hier, met een windjack, dikke trui en lang t-shirt. Die combinatie met een beetje koorts ging niet helemaal goed. Hijgend, puffend en knal-, maar dan ook knalrood kwam ik aan bij de B&B. -Gelukkig kende ik de buurt daar al een beetje, anders was ik met m'n zware koffer in die warmte ook nog eens verkeerd gelopen-.

Ik werd super tof onthaald, helaas was m'n kamer nog niet klaar, maar ik wilde de stad verkennen dus dit ging ik ook doen. Met mijn camera in de aanslag ben ik op pad gegaan. Onderweg heb ik wat aardbeitjes, een sapje en een broodje gekocht en ik ben lekker in het park gaan zitten.. Natuurlijk heb ik ook alvast m'n kamer opgezocht, zodat ik vast wist waar deze zat, voor zondag, helemaal ideaal! Verder ben ik die dag lekker m'n bed in gekropen omdat ik zo beroerd was....

Mijn kamer zit op de vierde verdieping in de wijk Cánovas. Ik woon met 4 andere meisjes in een appartementje. Iedereen is lekker op zichzelf, meer dan een vrolijke ¡Hola! komt er niet echt vanaf en eigenlijk vind ik het wel prima zo. Heel veel tijd en energie heb ik er op dit moment ook niet voor! Mijn kamer heb ik gezellig ingericht met alle spulletjes die ik vanuit Nijmegen en Ossendrecht mee heb gekregen, helemaal leuk! Het voelt echt al wel een beetje als thuis...

M'n stage neemt veel tijd in beslag, maar bevalt me enorm goed. 's Ochtends vertrek ik om half 10 richting het werk en om half 8 's avonds ben ik weer thuis. Tussendoor hebben we een uurtje pauze, waarin we ons brood lekker opeten middenin de zon bij het Turiapark. Wat ik op stage doe vind ik tot nu toe super leuk, en dan hebben we nog een hoop te leren! Moet haast wel goed komen dus!! Het is een enorm enthousiast team, we zitten met zijn allen aan een lange tafel en dus spreek je iedereen wel. Er is echt ruimte voor gezelligheid, maar zeker ook voor heel hard werken!

De eerste week van stage zit er bijna op en ik heb al een hoop teksten geschreven voor de website. Ik vind het echt enorm leuk om te doen, ik hou van schrijven en dit combineren met het leerzame is natuurlijk een dikke prima. Gisteren heb ik samen met Lydia, een andere stagiaire die ook op de HAN zit, gezellig tapas gegeten en vanavond gaan we met een andere stagiaire naar een Flamenco show met een diner. Super tof lijkt me dat! Natuurlijk zitten we veel op stage, dus om het echte buitenlandgevoel te krijgen moeten we de avonden maar goed vullen... :) Dat gaat helemaal goed komen!

Het fijne van deze periode is ook echt dat het steeds beter weer gaat worden. Toevallig was het vandaag de koudste dag die we tot nu toe hebben gehad, met maar 10 graden vanochtend en 21 graden vanmiddag in de zon was het toch wel frisjes (ten opzichte van maandag met 30 graden!).

Nu ga ik me maar eens gauw klaarmaken voor vanavond! Ik heb nog maar weinig zin, aangezien m'n nachtje vannacht ruw verstoord werd door m'n huisgenoot en ik nog steeds niet helemaal fit ben, maar ik ben wel heeel benieuwd! Als je in Spanje woont moet je toch tenminste een keer een Flamenco show meemaken....

Jullie horen gauw weer iets van mij!

Un saludo y muchos besosss xx

  • 13 Februari 2016 - 10:35

    Mama:

    Eindelijk kan ik hier wat plaatsen..
    We zien deze week met eigen ogen hoe prachtig Valencia is en hoe goed jij je hier voelt!
    Fijn om nu te weten waar je deze maanden woont en werkt en zelf te ervaren hoe fijn het hier is..
    Nu gaan bekijken wanneer we weer kunnen komen, want Valencia heeft ook ons hart gestolen!
    X

  • 13 Februari 2016 - 12:09

    Tante Marleine:

    Hallo Marloes,
    Fijn om te horen dat je het zo naar je zin hebt.
    Het is natuurlijk 'n geweldige ervaring voor jou en zo te horen werkt 't weer ook prima mee.
    Veel plezier en we zullen je blijven volgen.
    Groetjes.

  • 13 Februari 2016 - 19:38

    Corrie De Wit:

    Al konden we niet reageren, we leven natuurlijk mee.
    Wat een ervaringen in zo'n korte tijd

    ¡Qué tenga un buen fin de semana

    ( oftewel prettig weekend, google zegt het echt zo )

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marloes

Actief sinds 20 Jan. 2016
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 2454

Voorgaande reizen:

30 Januari 2016 - 30 Juni 2016

Stage in Valencia

Landen bezocht: